A P S T I P R I N U

                                                                                                                                                LPG Valdes loceklis Aleksandrs Siņegubovs

                                                                                                                                                2015 gada

                                    Latvijas propāna gāzes Tehniskais uzdevums Eksporta bāzes automašīnu svēršanas automatizācijai.

Ievads

A.V.S. SIA (AVS) 2014 gadā izstrādāja priekšlikumu Latvijas propāna gāzes Eksporta Bāzes (Uzņēmums) automašīnu svēršanas automatizācijai (Programma). Tikšanās laikā ar Uzņēmuma darbiniekiem - ar Reģionālā direktora vietnieku transporta un loģistikas jautājumos MAKSIMU BOBIĻEVU un Muitas un loģistikas daļas vadītāju – Latgales reģionā Alekseju Ždanovu 2014 gada 19. augustā noskaidrojās, ka, sverot ar gāzi pildītas automašīnas apsargam un uzskaites darbiniekam ir jāveic liekas darbības – jāpieraksta tukšo automašīnu (TARA) svars, jāiet pie svaru indikatora, lai nolasītu BRUTO svaru. Tā rezultātā var rasties kļūdas un neprecizitātes. Sākotnējā (2014.gada 22.augusta) Tehniskā uzdevuma projektu AVS izstrādāja pamatojoties uz savu pieredzi līdzīgu problēmu risināšanā. Uzņēmums pieņem RFID (radiofrekvences identifikatoru) tehnoloģiju automašīnu svēršanas automatizācijai. 2015. gada 8. oktobrī LPG Reģionālā direktora vietnieks transporta un loģistikas jautājumos MAKSIMS BOBIĻEVS un LPG IT datortīklu administrators ARTJOMS TROJANOVS precizēja uzdevums svēršanas automatizācijai, jo uzņēmums uzstāda jaunus svarus Eksporta Bāzes teritorijā. Tiek izveidota jauna Dispečeru telpa, kurā tiek uzstādīts svaru indikators un luksoforu vadības kontrolieris. Sakarā ar to tiek veidotas jaunas komutācijas līnijas un izmanās tehnisko ierīču izvietojums

Sakarā ar to AVS tiek uzdots:

  1. Svēršana uzskaites tehniskā shēma

Tehniskajā shēmā ir redzams, ka Programmas darbības nodrošināšanai tiek uzstādītas sekojošas ierīces:

1. 1. Jaunbūvējamā dispečeru telpā dators ar 3-4 Com portiem, un vienu Printera portu, lai nodrošinātu perifērijas ierīču komunikāciju ar Programmu, kas tiek instalēta uz Uzņēmuma servera. Pēc Uzņēmuma izvēles dators var būt nomainīts ar speciālu komunikācijas ierīci

1.2. Divas Radiofrekvences Identifikācijas (RFID) antenas svaru platformas abos galos tā, lai automašīnas šoferis bez izkāpšanas no kabīnes varētu skenēt viņam izsniegto RFID čipu. Antenas tiek pieslēgtas dispečeru telpas datoru Com portos.

1.3. Divi divu gaismu (Sarkana un Zaļa) luksofori abos svaru platformas galos tā, lai automašīnas šoferis kādu no tiem noteikti redz, atrodoties kabīnē. Sarkana gaisma nozīmē to, ka svēršanas vieta kaut kādu iemeslu dēļ nav gatava darbam. Zaļa luksofora gaisma nozīmē to, ka krava nosvērta un automašīna var pamest svarus. Luksofori tiek vadīti ar AVS izstrādātu kontrolieri (K), kas no Programmas komandas ieslēdz luksoforu gaismas.

1.4. Uz Uzņēmuma ofisa sienas tiek uzstādīta svaru rādījumu tablo, kas ir redzama no automašīnas kabīnes, kas atrodas uz svariem, un ir uzbraukusi uz svaru platformas no jebkuras tās puses.

1.5. Sargu datoram caur USB tiek pieslēgta RFID antena iekštelpu izpildījumā.

1.6. Lai novērstu klīstošo strāvu ietekmi uz svaru mērījumiem starp datoru un svaru indikatoru tiek ieslēgts optrons galvaniskai šo ierīču atsaitei.

1.7. Visi svēršanas procesā iesaistīti datori tiek pieslēgti Uzņēmuma serverim, kur tiek instalēta Programma

1.8. RFID čipu izmantošanas kārtība:

Čipu izsniegšanu un piesaisti automašīnām veic Uzņēmuma sargs. Katras Uzņēmuma automašīnas šoferim tiek izsniegti pastāvīgi čipi, ar ko tiek identificēta Uzņēmuma automašīna. Automašīnas (Īpašnieks, Marka, Valsts numurs) un šofera (Vārds, Uzvārds) dati tiek ievadīti programmā un šoferim izsniegtais čips tiek piesaistīts pie automašīnas to skenējot ar sargu telpā esošo antenu. Ja Uzņēmuma šoferis pāriet uz citu automašīnu, viņa čips Programmā tiek piestiprināts attiecīgi citai automašīnai.

Programmā tiek uzturēta arī svešu uzņēmumu automašīnu datu bāze. Kad sveša automašīna atbrauc pirmo reizi apsargs ievada tādu pašu informāciju kā par savām automašīnām, izsniedz čipu un piesaista to automašīnai. Ja sveša automašīna jau ir bijusi uzņēmumā un ir ievadīta datu bāzē, tā tiek atrasta pēc valsts numura. Neskatoties uz to, ka šoferim jau bija izsniegts un piesaistīts kaut kāds Uzņēmuma čips, viņš saņem jaunu, kas tiek piesaistīts tekošam svēršanas gadījumam. Kad svēršana tiek pabeigta, svešas automašīnas šoferim ir jāatgriež apsargam čips.

2. Svēršanas kārtība

2.1. Automašīna uzbrauc uz svariem 1. reizi un šoferis skenē savu čipu. Kad indikatora radījumu stabilizējas Programma nolasa svaru rādījumus. Iedegas zaļā luksofora gaisma un automašīna nobrauc no svariem. Tomēr nav zināms, vai tas bija Taras vai Bruto svars. Dispečeru, sargu un dokumentu noformēšanas datoros parādās automašīnas dati un svars. Šī informācija ir redzama kamēr uz svariem neuzbrauc cita automašīna un šoferis skenē savu citu čipu, pēc kā notiek jauna svēršana.

2.2. Kad automašīna uzbrauc uz svariem 2. reizi pēc gāzes uzpildes vai pēc gāzes izkraušanas Eksporta bāze un šoferis skenē savu čipu 2. reizi. Pēc svara stabilizācijas un nolasīšanas Programmā kļūst zināms Bruto (Taras) un tiek rēķināts Neto svars. Automašīnas dati, Bruto, Neto un Taras svars ir redzami uz visu sistēmā iesaistīto datoru ekrāniem. Šie rādījumi tiek saglabāti, kamēr cita automašīna uzbrauc uz svariem un tās šoferis skenē savu čipu.

Katrā no sistēmā ieslēgtiem datoriem var izdrukāt svēršanas aktu sekojošā formā:

DD.mm.yyyy, Latvijas propāna gāze, Eksporta bāze, Rīga, Zilā iela 20, LV1007

                                                                                                Svēršanas akts

sastādīts par to, ka sverot ar Latvijas Propāna Gāzes (LPG) sertificētiem auto svariem /UZNEMUMS/ automašīnu ar valsts numuru /AUTOAMASINA/ uzrādījās sekojoši rezultāti

                                                       DD.mm.yyyy HH:MM TARAS (BRUTO) svars - NN,NNN T

                                                       DD.mm.yyyy HH:MM TARAS (BRUTO) svars - NN,NNN T

                                                                 Aprēķina rezultātā iegūts NETO svars - NN,NNN T

Sastādīja LPG darbinieks /VARDS, UZVARDS/

Iepazinās un parakstīja automašīnas ar valsts numuru / AUTOMASINA/ šoferis /SOFERIS/

2.3. Ja svēršanas un automašīnu haotiskas kustības rezultātā svēršanas akts netiek izdrukāts uzreiz, to var atrast pārvietojoties pa svēršanas rezultātu tabulu un izdrukāt vēlāk, kad tiek gatavoti kravas pavaddokumenti.

2.4. Atskaišu un filtru sistēmā, ko veido Programma, ir jāļauj izvēlēties un saņemt informāciju jebkurā laika diapazonā automašīnu un šoferu griezumos.

2. Projekta izmaksas un izpildes termiņi

2.1. Tehniskie līdzekļi

Npk

Nosaukums

Skaits

Cena

Summa

Piezīmes

1

RFID antena 9270ACC7A Nolasītājs Proximity ACCESS 7A 
(kods: 33914)

2

96.44 

192,88

http://www.biss.lv/shop/products/lv/204/15637/sort/1/filter/0_0_0_0/9270ACC7A-Nolas%C4%ABt%C4%81js-Proximity-ACCESS-7A.html , piegādā BISS SIA Ārējām antenām pie svaru platformas

2

RFID IDBA Elektroniskais identifikators RFID (breloks)  (kods: 33883)

50

0,85

42,5

http://www.biss.lv/shop/products/lv/203/19133/sort/1/filter/0_0_0_0/IDBA-Elektroniskais-identifikators-RFID--breloks-.html , piegādā BISS SIA

3

PCR300FU-00 Bezkontakta karšu nolasītājs 
(kods: 41705)

1

81.46 

81.46 

http://www.biss.lv/shop/products/lv/204/15639/sort/1/filter/0_0_0_0/PCR300FU-00-Bezkontakta-kar%C5%A1u-nolas%C4%ABt%C4%81js.html, piegādā BISS SIA sargu darba vietai

3

Barošanas bloki

2

10

20

RFID antenu barošanai, piegādā BISS SIA

4

Luksofori

2

100

200

Jaunus ar LED gaismām piegādā firma Latkons SIA http://www.latkons.lv/index.php/lv/

5

Luksoforu vadības kontrolieris

1

120

120

Izgatavo AVS

6

Optrons

1

58

58

http://www.elfadistrelec.lv/lv/optical-isolator-rs232-moxa-tcc-82/p/12450480, piegādātājs Elfa distrelec

 

 

 

Kopā

714,84

 

*** iekārtu tehniskā montāža – stabiņi RFID antenām, luksoforu kronšteini, tablo uz ofisa telpas sienas, kā arī vadus līdz perifērijas iekārtām veic Svaru Remonts SIA

2.2. Speciāla uzskaites programma un perifērija

Npk

Nosaukums

Skaits

Cena

Summa

Piezīmes

1

Speciāla svēršanas uzskaites programma

1

1200

1200

Programma strādā svēršanas telpā, bet informācija ir skatāma visā Uzņēmuma datoru tīklā, ievērojot darbinieku kompetences līmeni, ko nosaka Uzņēmuma vadība.

2

Perifērijas ierīču pieslēgšana

5

140

700

Luksoforu kontrolieris, 3. RFID antenas un 1 svaru indikators. Uzņēmums veic RFID antenu mehānisko montāžu un vadu (vītā pāra) ievilkšanu no antenām līdz svēršanas telpai. AVS pieslēdz ierīces, instalē draiverus un noregulē ierīču darbu

3

Apmācība darbam ar Programmu

5 stundas

30

150

Notiek viena lietotāja, vai vienlaicīga lietotāju grupas apmācība Uzņēmuma svēršanas telpā

 

 

 

Kopā

2050

 


AVS jāveic programmas izstrādi, jāorganizē iekārtu iepirkšanu 3-4 nedēļu laikā pēc esošā līguma papildus vienošanos parakstīšanas, ko sagatavo AVS. Vienošanās ir jāparedz augstāk parādītās Programmas izdevumu summas. Programmas garantijas un pēc garantijas apkalpošanas un citi nosacījumi ir paredzēti līgumā, kas ir noslēgts starp AVS un LPG 2008.gadā.

Saskaņots LPG IT Datortīklu administrators                            Artjoms Trjanovs

Saskaņots Reģionālā direktora vietnieks                            Maksims Bobiļevs

Sagatavoja AVS prokūrists Andis Beļavskis




2014. gada 22. augustā

Papildināts 2015. gada 13. oktobrī